środa, 19 lutego 2014

Pożywna sałatka z jajkiem i rybą (18mc+)



Jest to dobra alternatywa dla nudnych kanapek serwowanych na kolację. Dostarcza naszemu dziecku wielu cennych witamin i składników odżywczych, a wykonanie jej zajmuje jedynie 10min.

Składniki:

- ¼ główki sałaty lodowej
- 2 spore garście rukoli
- ½ czerwonej papryki
- kawałek pora
- 10 pomidorków koktajlowych
- ½ ogórka zielonego
- 4 jajka
- tuńczyk w oleju/wodzie lub inna ryba (u mnie szprot wędzony w oleju)
- natka pietruszki, koperek
- pieprz, mieszanka ziół włoskich, 2 łyżki octu balsamicznego

Wykonanie:

Jajka gotujemy na twardo. Sałatę oraz warzywa myjemy pod bieżącą wodą. Tuńczyka/szprota odsączamy z oleju/wody (nie wylewamy go/jej!). Paprykę i ogórka zielonego kroimy w drobną kostkę, pomidora w połówki. Pora kroimy w cienkie krążki i sparzamy wrzątkiem. Układamy w misce porwaną sałatę lodową, rukolę, warzywa i układamy na wierzchu jajka. Sos przyrządzamy na bazie oleju/wody z ryby, z dodatkiem octu balsamicznego (ewentualnie można dodać więcej oleju) i ziół. W wersji dla dorosłych solimy. Całość polewamy sosem i posypujemy posiekanym koperkiem i natką pietruszki.





Smacznego!


9 komentarze:

Unknown pisze...

Wszystkie składniki uwielbiam i często robię w domu taką sałatkę. Nie przepadam jedynie za tunczykiem... Ogólnie jestem atyrybna. ;)
Ale bez tunczyka też jest pyszna, albo z kurczaczkiem w miejsce rybki. ;)

Patrycja pisze...

Ja bym dodała olej rzepakowy i polędwicę z indyka :) No i ukochaną roszponkę- ma najwięcej żelaza z tych zielonych liściastych pyszności :) Brzmi pysznie!

Unknown pisze...

Można próbować wszelkich wariacji:) Sałatki są super właśnie ze względu na ich uniwersalność i łatwość przygotowania. Pozdrawiam!

Unknown pisze...

Zapachniało wiosną:) Mój synek pewnie powybierałby kawalki pomidora i zwiał:) Uwielbiam salatki i mam nadzieję, że moje dziecko odziedziczy smaki po matce:)

hej_placzolina pisze...

Ja bym prosiła o artykuł o jedzeniu dla roczniaków.
- Kiedy można podać surowe warzywa?
- Kiedy ser biały, ser żółty?
- Kiedy ciasto drożdżowe domowej roboty?
- Jak nauczyć pić z kubka?
Dzięki:-)

Unknown pisze...

Będzie, będzie:) Myślę, że już niebawem pojawi się coś dla roczniaków. Odnośnie Twoich pytań- roczne dziecko może spożywać już surowe warzywa, ser żółty, twaróg, jogurty, kefiry, maślanki i ciasto drożdżowe również, z tym, że z małą ilością cukru i nie za często. A jak nauczyć pić z kubka? Najlepiej zaczynać od niekapka lub tego z rurką, później 360, a na końcu ze zwykłego kubeczka:) Pozdrawiam!

hej_placzolina pisze...

To ja jeszcze dodam pytanie - a kiedy płatki? Np. płatki owsiane?
A kiedy mleko krowie? Nie chodzi mi o codzienne picie mleka krowiego, ale np. w drożdżowym cieście jest, w płatkach owsianych na mleku. Ciężko płatki owsiane zrobić na mleku modyfikowanym, bo go nie można gotować.

hej_placzolina pisze...

Jeszcze mam pytanie - kiedy można podać wywar z mięsa (w postaci zupy), amarantus (i w jakiej postaci), płatki owsiane (można z mlekiem krowim?).
I kiedy można wprowadzić mleko krowie (jak chociażby do płatków owsianych).

Unknown pisze...

hej_placzolina: odezwij się do mnie na fb, odpisze na wszelkie nurtujące Cię pytania www.facebook.com/babyfirstspoon Pozdrawiam! :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...